Kyk ook:
Facebook: facebook.com/julian.muller.1257
Julian Müller was ’n dosent by die teologiese fakuteit van UP. Hy was ook later die hoof van die teologiese fakulteit.
Jesus se opstanding: Hy en Jurie le Roux is deur Ferdie Mulder gevra om hulle standpunt oor Jesus se opstanding duidelik in die openbaar bekend te maak. In kort het dit tot Ferdie se lewenslange skorsing by UP se teologiese fakulteit gelei terwyl Müller en Le Roux weggekruip het agter “ek staan by my legitimasie-eed”[1].
Skeppingsleer: Op 2 Februarie 2010 tree dr George Claassen, ’n ateïs, as spreker op tydens die UP teologiese fakulteit se openingsdag. Toe later aan Müller gevra is of Mark Harwood, ’n skeppingsleerder (kreasionis) van Australië, ook die studente kan toespreek, wys Müller dit van die hand (kyk UP Teologiese Fakulteit – Claassen in, Harwood uit en Seisoen van (eensydig) luister!). Ongeag jou siening oor skeppingsleer, is hierdie duidelik onaanvaarbaar en erg subjektief.
Postteïsme: Hy noem homself ’n postteïs, dus verklaar hy hiermee dat hy klaar is met die God van die Bybel, met God as ’n Persoon. Hy sê: “Ek, aan die ander kant, sou myself ’n postteïs wou noem. Dit beteken ek aanvaar doelbewus dat daar ’n era met denkwyses en taal oor God verbygegaan het.” (kyk Dít wat ons nié dink). In sy artikel PANENTEÏSME: ’n nuwe verstaan van God vir ’n nuwe tyd? bevestig hy dat sy Godsbeskouing drasties verskil van wat Christene glo.
Satan: Sy siening oor die duiwel is dat mense hierdie konsep uitgedink het om hom as sondebok te gebruik eerder as om self verantwoordelikheid te neem vir hulle dade en optrede. Kyk sy twee gesprekke op RSG op 6 Mei 2018 en 23 Jun 2019.
In Augustus 2012 tree hy af in die posisie: adjunkdekaan van die Fakulteit Teologie aan die Universiteit Pretoria.
Kyk ook die volgende artikels:
- Geloofsgesprekke in die Tsitsikamma (boek, 15 Feb 2023)
- RSG gesprek oor die duiwel of Satan (23 Jun 2019)
- RSG gesprek oor die duiwel en die bose (6 Mei 2018)
- Julian Müller se teologie is reeds deur Athanasius as kettery ontbloot (14 Nov 16)
- 10 vrae aan Julian Müller (Sep 14)
- Jean Oosthuizen se “preek”
- RSG onderhoud: Is Suid-Afrikaners besig om weg te beweeg van tradisionele godsdiens? (19 Aug 2014)
- ‘Nuwe’ Sondag is nog ’n woestyn (20 Jul 2014)
- Julian Müller se omstrede nalatenskap (20 Sep 2012, onderhoud met Jean Oosthuizen)
- Om publiek te bely (Cobus van Wyngaard, 15 Mrt 2012)
- Opgestaan (Jul 2011, Ferdie Mulder)
- Ongelowige Thomas? Juis nie … (22 Apr 2011)
- Om te mag twyfel (boek deur Julian Müller, Apr 2011)
- Waarom neem geen ander teoloog standpunt in nie? (15 Okt 2010)
- Broer Julian moet dalk maar soos Flip maak (20 Mrt 2010)
- Dít wat ons nié dink (3 Mrt 2010, postteïsme)
- Opstanding weereens (Julian Müller)
- Lasarus en Jesus is nie dieselfde (Julian Müller, 14 Okt 2009)
- Kommentaar op Julian Müller se “Panenteïsme: ’n Nuwe verstaan van God vir ’n nuwe tyd?” (September 2011) deur Wynand Louw van www.hierstaanek.com.
- PANENTEÏSME: ’n nuwe verstaan van God vir ’n nuwe tyd? (2 Jul 2008)
- Duskant die middel van nêrens verby (21 Jan 2008)
- Wat dink Tukkies se kuratorium hiervan? (14 Des 2007)
- ’n Nuwe verstaan van God vir ’n nuwe tyd? (13 Okt 2007)
- DVD: Nuwe Strominge in die Teologie (Sarel van der Merwe) (2007)
- Die ontkenning van Jesus se liggaamlike opstanding uit die dood – ’n Teologiese agtergrond (25 Aug 2007)
- Die Bybel as ’n slaanstok (12 Mrt 2007) (Homoseksuele debat)
- Ope brief: teoloë pleit vir gays (Junie 2007)
- Teologie voor nuwe kairos-oomblik (10 Nov 2006)
- Ring van Pretoria-Oos bevinding van ondersoekkommissie oor klag teen prof Julian Müller (2006)
- Teologiese strominge in die NG Opleiding aan die teologiese fakulteit, UP (2006)
- Julian Müller en die opstanding van Jesus het tonge los (8 Jun 2006)
- Adrio König en opstanding (23 Mei 2006)
- Müller moet verduidelik oor sy opstanding-boekie (18 Mei 2006)
- Opstanding (14 Apr 2006)
- ‘God se nuwe begin’ (13 Apr 2006)
- Opstanding (2006, boek deur Julian Müller)
- Proff Dirk Human, Jurie le Roux en Julian Müller. Persverklaring rakende “dwaalleer-brief” van mnr Ferdie Mulder en ander (29 Nov 2005)
- ‘Daarop sê ek ja’ (11 Nov 2005, Julian Müller)
- NG teologie by UP kan tot ’n einde kom (2 Okt 2005)
- Ondubbelsinnige antwoord kan prof Müller se probleem oplos (26 Aug 2005)
- ‘Dwaalleer’-brief gekap (5 Jul 2005)
- NG teoloë kap ‘dwaalleer’-brief (25 Jun 2005)
- Dan is ek graag in fundamentalis (Isak Burger, 11 Okt 2004)
- God omstrede in wêreld wat groei (4 Okt 2004)
- Geweeg en te lig bevind (12 Mar 2002)
- Met vraagteken? (26 Mar 2001)
- Gebede ‘verlaag tot vlak van pantserkar’ by vertoning (27 Aug 1993)
Aanhalings
“… die moontlikheid is daar dat wetenskaplikes kan bevind dat die beendere van Jesus ontdek is … Sou ons geloof sulke bevindinge kan oorleef? As ons nie onderskei tussen geloofs- en wetenskaplike aansprake nie, sal ons geloof dit nie kan oorleef nie …”
“Indien ons geloof egter op ‘n ander dieper werklikheid as bloot die fisies waarneembare … gebasseer is, hoef ons nie beangs te wees oor nuwe ontdekkings nie”
(Uit Gesprek tussen die Ring van Louis Trichardt en die NG dosenteraad van die fakulteit teologie, UP., 20 Junie 2011)
“Alles dui dus daarop dat die opstandingsverhale nie histories-feitelik verstaan moet word nie, maar metafories en mitologies gelees moet word”
(Uit Geloofsgesprekke in die Tsitsikamma, bl. 109).
Voetnotas
[1] Die volgende twee aanhalings (kyk Opgestaan)
Aanhaling 1: Opgestaan, bladsy 55:
…het ds. Nel nogal wys opgetree deur ’n vraag oor Jesus se opstanding aan professor Müller te stel: “Julian, het Jesus liggaamlik opgestaan, en beteken dit dat die graf leeg is?” Ek sal nooit die lang en ongemaklike stilte vergeet wat gevolg het voordat professor Müller huiwerig op ds. Nel se vraag geantwoord het nie. Toe RSG die program die daaropvolgende Sondagaand uitgesaai het, was dit opvallend (en jammer?) dat dié lang stilte uitgesny is. Was dit deur die toedoen van dr. Flip Loots of die redigeerders by RSG? Die swanger stilte sou nooit nasionaal uitgesaai word nie. Sy antwoord was:
“Ek het vanoggend ’n erediens bygewoon soos wat ek elke oggend ’n erediens bywoon op ’n Sondag. En met groot vrymoedigheid sê ek met die gemeente saam die Apostolicum, want dit is wat ek glo . . . dit beteken nie dat daar nie ruimte vir herinterpretasie is nie.”
Aanhaling 2: Opgestaan op bladsy 162 geskryf het:
So wat het met die duiwel en die Bose gebeur tydens professor Müller se leerdwaling-ondersoek, as mens dit so mag stel? Ek het ’n aantal stukke getuienis ingedien waarin dit my indruk was dat professor Müller die bestaan van die duiwel en die Bose ontken. Ook is daar twee maal spesifiek tydens die ondersoek vir hom gevra of hy glo in die bestaan van die duiwel. Hy het al die getuienis wat ons ter stawing ingedien het verwerp, maar dalk meer belangrik ook nie reguit geantwoord op die vrae oor of hy glo in die bestaan van die duiwel nie. Hy het soos volg geantwoord:
“Die blote noem van iets soos die Duiwel en die Bose beteken nié dat ek ’n eie standpunt daaroor uitgespreek het nie. Ek het my nêrens daaroor uitgespreek of ’n eie standpunt daaroor gestel nie. Die dokumente word dus op ’n oneerlike wyse aan die bewerings van die Klaers verbind en so bou hulle ’n konstruk op van wat ek daaroor sou glo. Ek is nie bereid om op sulke konstrukte – wat nie my eie is nie – te antwoord nie. Ek bevestig nógeens dat ek staan by die legitimasie verklaring en daarom ook die Belydenisskrifte van die NG Kerk”
Kyk egter wat Julian in RSG gesprek oor die duiwel en die bose (2018) en RSG gesprek oor die duiwel of Satan (2019) gesê het.
Kyk ook ‘Daarop sê ek ja’ (11 Nov 2005).